پرسش ها و پاسخ ها درباره سکته مغزی و سایر بیماری ها

در چه مواردی از راههای غیر دهانی مانند PEG یا NG-Tube باید استفاده شود؟

بیمارانی که دچار اختلال در بلع هستند مانند افراد دچار سکته ساقه مغز و یا دچار کاهش هوشیاری در معرض خطر  ورود غذا و مایعات به راههای هوایی و ریه ( aspiration) و ابتلا به عوارض جدی خواهند بود ، بطور کلی بیماران باید از نظر وضعیت بلع توسط یک کارشناس با تجربه در زمینه بلع مورد ارزیابی قرار گیزند . به طور کلی در صورتیکه تغذیه غیر دهانی کمتر از 2 تا 3 هفته مورد نیاز باشد می توان از لوله بینی (NG -Tube) و در مواردی بیش از این مدت تغذیه غیر دهانی بهتر است ، هر چه سریعتر از طریق لوله معده ای (PEG ) تعبیه شود.

ویدئوی مرتبط

,

دیدگاه شما

نام

ایمیل

علی

تسریع در پاسخ موجب امتنان است

پاسخ تبسم:
    دوست گرامی
    نکته مهم در مورد بیمار شما اختلال بلع موجود و مراقبت و پیشگیری از عفونت ریه هاست،پس از کنترل عفونت باید هرچه سریعتر برنامه های جامع و صحیح توانبخشی بر روی بلع و گفتار و نیز اندامها شروع شوند که قطعا سبب پیشرفت در وضعیت بیمار خواهند شد.
    در پناه پروردگار
    دکتر روزبه کاظمی