پاسخ پرسش های متداول درباره سکته مغزی

سوالات سکته مغزی با پاسخ دکتر روزبه کاظمی

 

سکته مغزی، کما، سندرم locke-in

❓پرسش شما:

سلام
خسته نباشید و تشکر بابت کانال بسیار مفیدتون؛ پدرم 64ساله 14ماه قبل درحالی که متوجه شدیم دارن سکته میکنن با پای خودشون رسوندیم بیمارستان که متاسفانه بدلیل کوتاهی پزشکان 4ساعت بعد دکتر اومد بالاسرش و پدر با تب و تشنج شدید  رفتن تو کما به مدت 4 ماه و نوع سکته شون ساقه مغز و با مراجعه به کلینیک شما که فرمودین مبتلا به سندرم locke-in شدن و در زاهدان امکانات درمانی بسیار ضعیف برای بیماری پدرم است و اصلا اسم بیماری پدر برای فیزیوتراپ ها و پزشکان ناشناخته ست.
میخواستم از خدمتتون سوال کنم:
پدرم در ابتدا 5ماه چشم چپ شون بسته بود ولی الان تمایلشون بیشتر به نگاه کردن به سمت چپه و سرشون رو فقط به سمت چپ میچرخونن و بهتر توجه میکنن وقتی کنار سمت چپ شون صحبت کنیم و ری اکشنی به سمت راست نشون نمیدن علتش چیه؟
فیزیوتراپی مرتب میگیرن و گفتار درمان هم مدتی یک دانشجوی بی تجربه میامدن که فقط قاشقی رو با طعم آبمیوه های یخ زده میدادن که پدر آسپیره میشدن و هربار بدون توجه فقط همین کارو تکرار میکردن که ما عذر ایشون را خواستیم. اما 6ماه میشه که پدرم زبان شون رو حرکت میدن و وقتی صحبت میکنیم لباشون رو تکون میدن انگار که چواب میدن ولی برای ما نامفهومه، آیا ایشان صحبت میکنن یا این حرکات لب و زبان غیر ارادی ست؟!
خواهش میکنم در زمینه بهبود و توانبخشی پدر مارو راهنمایی کنید. چون ما قصد داشتیم برای درمان به کلینیک شما مراجعه کنیم ولی فرمودین که درمان خاصی ندارن و بهتره در همین زاهدان فیزیوتراپی و گفتاردرمانی مرتب بشن و مایعات بدنشون تامین بشه.
*پدر تراکستومی و PEG دارن و با قاشق کوچیک که سعی کردم کمی سوپ از دهانشون بدم از داخل تراک با سرفه به بیرون پرتاب کردن که با نرمال سالین شستشو و ساکشن کردم. همچنین زخم بستر هم ندارن.
به تازگی متوجه شدیم دست سمت راست از شونه کمی جدا شده که فیزیوتراپشون گفتن دچار نیمه در رفتگی شده و پزشک بیهوشی معالج پدر اجازه عمل ندادن و گفتند که ریسک پذیره فقط سعی کنید دست رو حرکت ندین تا کم کم جابیفته!!! نظر شما چیه؟
بسیار ممنون و سپاسگذار از الطاف شما

🗯پاسخ تبسم:
دوست عزیز پدر شما سطح هوشیاری بهتر ی نسبت به گزارش قبل دارند،سعی کنید تغذیه و مراقبت بهتری داشته باشید،چون امکان بهبود سطح شناخت نامحتمل نیست،توجه زیاد به سمت چپ میتواند به دلیل عارضه غفلت یکطرفه،( Hemi neglect )باشد که درمانهایی دارد ولی اولویت بیمار شما بهبود بلع و فیزیوتراپی نگهدارنده است.
پیروز باشید.
دکتر روزبه کاظمی

سوال خود را مطرح کنید

0

در حال حاضر هیچ پرسشی ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.

,
0 | 1080 |

Article Rating
شما به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

تماس با کلینیک تبسم جهت مشاوره سکته مغزی و رزرو نوبت

  • شماره تلفن:   ۶۶۵۶۴۶۷۴   |   ۶۶۴۳۶۲۹۱
  • ارسال درخواست ویزیت و مشاوره آنلاین سکته مغزی از طریق واتسپ : 09355354332
  • زمان پاسخگویی: ساعت ۹ الی ۲۱